Παρουσίαση Προγράμματος
Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα
Το πρόγραμμα είναι τετραετές και αποτελείται από 4 αυτοτελείς κύκλους. Κάθε κύκλος καλύπτει την περίοδο του ενός έτους. Η διάρθρωση του προγράμματος έχει ως εξής:
Θεωρητική και Κλινική κατάρτιση
Βιωματική επεξεργασία θεωρητικών προσεγγίσεων
Ανάλυση Περιπτώσεων
Σεμινάρια και Εργαστήρια για τον εμπλουτισμό της γνώσης και εμπειρίας με εξειδικευμένες θεραπευτικές παρεμβάσεις, καθώς και τεχνικές με βάση το παιγνίδι, την τέχνη κ. ά.
Κλινική Πρακτική Άσκηση-Ανάληψη Περιστατικών και εποπτεία
(Η Πρακτική Άσκηση διοργανώνεται από το Πρόγραμμα)
Αναστοχαστική Ομάδα
Βασική διάσταση της εκπαίδευσης αποτελεί και η προσωπική ανάπτυξη των εκπαιδευόμενων μέσα από την οποία επεξεργάζονται τόσο προσωπικά τους θέματα όσο και τον ρόλο τους ως θεραπευτές.
- Εργαστήρια Προσωπικής Ανάπτυξη
Στα εργαστήρια προσωπικής ανάπτυξης αξιοποιούνται δημιουργικές τεχνικές
και εργαλεία της συστημικής ψυχοθεραπείας στο πλαίσιο της ομάδας που
προάγουν την προσωπική ανάπτυξη των εκπαιδευόμενων (π.χ. γενεόγραμμα,
γλυπτά, οικογενειακό σανίδι). Τα εργαστήριο δίνουν επιπρόσθετα τη
δυνατότητα στους εκπαιδευόμενους να κατανοήσουν τις τεχνικές με βιωματικό
τρόπο και να είναι σε θέση να τις εφαρμόσουν άμεσα στην κλινική πρακτική
τους.
Στο κόστος του Προγράμματος συμπεριλαμβάνονται και τα Εργαστήρια
Προσωπικής Ανάπτυξης
- Ατομική Ψυχοθεραπεία
στο πλαίσιο της θεωρητικής και κλινικής κατάρτισης
Ομαδική εποπτεία σε μικρές ομάδες (4 έτη) Στο κόστος του Προγράμματος συμπεριλαμβάνεται και η εποπτεία.
με έμφαση στο πεδίο της ψυχοθεραπείας, αξιοποίηση ποιοτικής διερεύνησης
Στο πλαίσιο του Προγράμματος (Κύκλοι Ι, ΙΙ, ΙΙ, ΙV) διοργανώνονται σεμινάρια και εργαστήρια σχετικά με (α) εξειδικευμένες θεραπευτικές παρεμβάσεις με βάση το παιγνίδι και την τέχνη (παιγνιοθεραπεία, δραματοθεραπεία, ψυχόδραμα, ψυχοθεραπευτικές τεχνικές μέσω κίνησης), (β) με ειδικές πληθυσμιακές ομάδες και (γ) με τις ηθικές αρχές, αξίες και δεοντολογία στην πρακτική, αξιολόγηση και έρευνα της Συμβουλευτικής και Ψυχοθεραπείας.
Α. Διδακτικές Ενότητες Κύκλου Ι
Συνδυασμός εισηγήσεων και βιωματικών δραστηριοτήτων
Β. Διδακτικές Ενότητες Κύκλου ΙΙ
Συνδυασμός εισηγήσεων και βιωματικών δραστηριοτήτων
Γ. Διδακτικές Ενότητες Κύκλου ΙΙΙ
Συνδυασμός εισηγήσεων και βιωματικών δραστηριοτήτων
Δ. Διδακτικές Ενότητες Κύκλου ΙV
Συνδυασμός εισηγήσεων και βιωματικών δραστηριοτήτων
ΚΛΙΝΙΚΗ ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ
Η πρακτική άσκηση λαμβάνει χώρα στους τέσσερις κύκλους (Ι, II, III και IV) του εκπαιδευτικού προγράμματος και χωρίζεται σε α) Προπαρασκευαστική και β) Πρακτική Άσκηση στο Πεδίο. Στους κύκλους Ι και ΙΙ οι ειδικευόμενοι/ες πραγματοποιούν την προπαρασκευαστική πρακτική τους άσκηση μέσω προσομοιώσεων σε βασικές θεραπευτικές δεξιότητες που απαρτίζουν τις ενότητες του συγκεκριμένου κύκλου και την παρακολούθηση βιντεοσκοπημένων εκπαιδευτικών συνεδριών. Στον κύκλο ΙΙΙ και IV, η πρακτική άσκηση πραγματοποιείται σε συνεργαζόμενα με το εκπαιδευτικό πρόγραμμα πλαίσια (ιδιωτικά γραφεία, δομές ψυχικής υγείας κ. ά).
ΕΠΟΠΤΕΙΑ-ΑΝΑΛΗΨΗ ΠΕΡΙΣΤΑΤΙΚΩΝ
Η εποπτεία οργανώνεται και συν-διαμορφώνεται ως προς το χρόνο, τη δομή και την εστίαση σε συνεργασία με την ομάδα του Διεθνούς Εκπαιδευτικού Προγράμματος, τους εγκεκριμένους επόπτες και τους υπεύθυνους των φορέων και πλαισίων. Η εποπτεία προσδίδει ιδιαίτερη σημασία στις σχέσεις που αναπτύσσονται και αποσκοπεί να διευκολύνει τους ειδικευόμενους/ες να επεξεργάζονται το κάθε θέμα που έρχεται προς επεξεργασία σε κλίμα εχεμύθειας, ασφάλειας, ενδυνάμωσης και αμοιβαίας εμπιστοσύνης που ενθαρρύνει την ανατροφοδότηση, τον αναστοχασμό, την διαλογικότητα και τις συνεργατικές πρακτικές.